Od niedawna architekci mają do dyspozycji nowe narzędzie do wizualizacji, które do tej pory znane było producentom gier komputerowych oraz, pośrednio, graczom. Jest to silnik do gier Unreal Engine 4 firmy Epic Games. Grając w Medal of Honor lub Dishonored zastanawiałem się, czy nie można wykorzystać możliwości, jakie dają gry do przygotowania aktywnej prezentacji projektu wnętrz. Otóż można, zwłaszcza, że Epic Games przestał pobierać comiesięczne opłaty za użytkowanie ich oprogramowania. Oto próbka prezentacji projektu, którą można zobaczyć w sieci:
[youtube v=Z6WkaS08if8]
Narzędzie to zapewnia możliwość swobodnego poruszania się po wnętrzu, otwierania i zamykania drzwi, zapalania światła. Po projekcie poruszamy się tak jak w większości gier. Prezentacja może być poszerzona o muzykę w tle, oraz dźwięki wydawane przez sprzęty znajdujące się w środku. Uważnie obserwuję wszelkiej maści instrukcje i poradniki tworzenia takich wizualizacji. Mam nadzieję wdrożyć ten system w mojej pracowni jako narzędzie do jeszcze prostszej komunikacji z moimi klientami.